Jak zostaliśmy Pszczółkami, dzielnymi przedszkolakami!
To nasze pierwsze dni w przedszkolu, od teraz jesteśmy zuchami-przedszkolakami! Codziennie dobrze się bawimy, budujemy, rysujemy, lepimy z plasteliny i nie tylko. Dziś robiliśmy pracę plastyczną, niektórzy z nas po raz pierwszy... i wiecie Rodzice co?..... Przedszkole to świetne miejsce, a Nasza Pani miała rację, ze wszystkie strachy pójdą w niepamięć, a na naszych buziach zagości uśmiech! :)
Czytaj więcej!Wakacyjne podróże małe i duże- Grupa Pszczółki
Czytaj więcej!Spacer w najbliższej okolicy przedszkola.... "Żabki"
Czytaj więcej!Grupa "Pszczółki"
Czytaj więcej!Zabawy z wykorzystaniem kolorowych kubków – grupa „Żabki”
Do zabaw matematycznych oraz zabaw dowolnych wykorzystaliśmy zwykłe kolorowe kubeczki, które jak się okazuje wcale takie zwykłe nie są, bo mają ogromny potencjał edukacyjny… także w rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Z najprostszych przedmiotów można wyczarować super zabawy, które wspomagają matematykę intuicyjną oraz dostarczają wiele radości podczas zabaw dowolnych, a także rozwijają sprawność manualną i umiejętność współpracy z rówieśnikami.
Zabawa „Kółko i krzyżyk” w wersji XXL – grupa „Żabki”
Gra „Kółko i krzyżyk” to prosta i logiczna gra dla dzieci. Trochę zapomniana i odłożona w kąt gra, a przecież to super edukacyjna zabawa już dla przedszkolaków. W drodze losowania ustalamy, kto zacznie pierwszy i wybieramy znaczek kółko albo krzyżyk. Pierwszy gracz stawia znak w dowolnym okienku, celem gry jest uzyskanie prostoliniowego ciągu trzech znaczków poziomo, pionowo lub na skos. Jednocześnie należy blokować przeciwnika, aby nie mógł utworzyć takiego ciągu. Podczas tej zabawy dzieci uczą się podstaw logicznego myślenia i liczenia oraz przewidywania ruchów przeciwnika.
Czytaj więcej!Zabawy usprawniające motorykę małą- grupa „Żabki”
Zabawy usprawniające motorykę małą- grupa „Żabki”
Motoryka mała to przede wszystkim sprawne funkcjonowanie dłoni i palców. Zabawy wspomagające rozwój motoryki małej poprawiają sprawność manualną rąk, niezbędną przy nauce pisania i są stosowane jako wstępny etap tej nauki. Dzieci w trakcie doskonalenia motoryki małej świadomie manipulowały przedmiotami, wykonywały kontrolowane i precyzyjne ruchy rąk i palców oraz rozwijały koordynację wzrokow-ruchową.
Gry planszowe - grupa „Żabki”
Gry planszowe - grupa „Żabki”
Gry planszowe bawią, uczą, rozwijają i budują więzi. Ćwiczą też pamięć, sprzyjają procesom uwagi i kontroli. Rozwijają kreatywność i wyobraźnię dziecka, uczą przewidywania oraz planowania swoich działań. W naszych zabawach wykorzystaliśmy gry planszowe, które sami konstruowaliśmy, dzieci wspólnie z nauczycielem ustalały reguły i starały się respektować je w trakcie gry. Rywalizacja i umiejętność przegrywania to ważna część naszego życia. Nie zawsze bowiem udaje nam się być najlepszym. A umieć radzić sobie z przegraną to wielka sztuka. Będziemy tę umiejętność rozwijać z wykorzystaniem gier planszowych.
Rytmy matematyczne- grupa „Żabki”
Rytmy matematyczne- grupa „Żabki”
Przedszkolaki układały rytmy linearnie, czyli układały w linii, w sposób równomierny (porządkowały) element po elemencie, wychwytywały powtarzające się układy rytmiczne i kontynuowały je z zachowaniem zasady od strony od lewej do prawej , ponieważ w Polsce powszechny jest kierunek pisania i czytania od strony lewej do prawej. Działanie to jest istotne, by dziecko utrwalało prawidłowe nawyki ruchowe związane z kierunkiem czytania oraz pisania.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody kinezjologii edukacyjnej- grupa „Żabki”
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody kinezjologii edukacyjnej- grupa „Żabki”
Dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych z elementami konezjologii edukacyjnej P. Dennisona. Z greckiego "kinesis" oznacza ruch, "logos" - nauka, a więc jest to nauka o ruchu. Są to ruchy bezpieczne, proste i naturalne. Integrujące pracę obu półkul mózgowych, co sprawia, że dziecko staje się otwarte i ciekawe świata. „Ruch jest zdrowy dla ciała i głowy”. Zabawy i ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej polepszają koncentrację, rozładowują napięcie mięśniowe, kształtują orientację przestrzenną oraz doskonalą zdolność określania kierunków.