Ramowy rozkład dnia


RAMOWA ORGANIZACJA DNIA
ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47

 


od 6:30 Aktywność własna

Dzieci podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych (dzieci starsze), zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce),uczestniczą w zabawach służących realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, pracują indywidualnie z nauczycielem, wykonują czynności higieniczno-sanitarne.

 

8:30 I śniadanie, 11:00 II śniadanie


Działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową

Dzieci: odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej oraz zespołowej z zakresu edukacji:

  • językowej,
  • ruchowej,
  • społeczno-emocjonalnej,
  • muzycznej,
  • plastycznej,
  • przyrodniczej,
  • matematycznej
  • literackiej.

Dzieci są aktywne ruchowo:

  • uczestniczą w spacerach,
  • wycieczkach,
  • zabawach ruchowych w sali,
  • na terenie przedszkolnym, 
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze,
  • podejmują zabawy z językiem angielskim,
  • praca wyrównawcza (dzieci 6-letnie),
  • podejmują prace gospodarskie,
  • porządkowe,uczestniczą w zabawie ruchowej z określonym elementem ruchu,
  • leżakowanie (dzieci młodsze),
  •  wykonują czynności higieniczno-sanitarne,

13:00 obiad dwudaniowy z deserem


Rozwijajanie umiejętności samodzielnego i kulturalnego jedzenia,
Relaksacja, podczas której dzieci:

  • słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
  • słuchają nagrań płytowych i bajek,
  • słuchają muzyki relaksacyjnej,

Inspirujące popołudnie

Dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnejpodejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne i małych grupkach, uczestniczą w ćwiczeniach indywidualnych dostosowanych do możliwości dzieci, podejmują zabawy tematyczne, ze śpiewem, teatralne, konstrukcyjne,uczestniczą w zabawach służących realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci,bawią się tekstem literackim, słuchają literatury, oglądają książki,podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań edukacyjnych, dokonują podsumowania, planując działania na dzień następny.

 

16:30 Żegnamy się