Ramowy rozkład dnia
RAMOWA ORGANIZACJA DNIA
ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
od 6:30 Aktywność własna
Dzieci podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych (dzieci starsze), zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce),uczestniczą w zabawach służących realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, pracują indywidualnie z nauczycielem, wykonują czynności higieniczno-sanitarne.
8:30 I śniadanie, 11:00 II śniadanie
Działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową
Dzieci: odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej oraz zespołowej z zakresu edukacji:
- językowej,
- ruchowej,
- społeczno-emocjonalnej,
- muzycznej,
- plastycznej,
- przyrodniczej,
- matematycznej
- literackiej.
Dzieci są aktywne ruchowo:
- uczestniczą w spacerach,
- wycieczkach,
- zabawach ruchowych w sali,
- na terenie przedszkolnym,
- prowadzą obserwacje przyrodnicze,
- podejmują zabawy z językiem angielskim,
- praca wyrównawcza (dzieci 6-letnie),
- podejmują prace gospodarskie,
- porządkowe,uczestniczą w zabawie ruchowej z określonym elementem ruchu,
- leżakowanie (dzieci młodsze),
- wykonują czynności higieniczno-sanitarne,
13:00 obiad dwudaniowy z deserem
Rozwijajanie umiejętności samodzielnego i kulturalnego jedzenia,
Relaksacja, podczas której dzieci:
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i bajek,
- słuchają muzyki relaksacyjnej,
Inspirujące popołudnie
Dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnejpodejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne i małych grupkach, uczestniczą w ćwiczeniach indywidualnych dostosowanych do możliwości dzieci, podejmują zabawy tematyczne, ze śpiewem, teatralne, konstrukcyjne,uczestniczą w zabawach służących realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci,bawią się tekstem literackim, słuchają literatury, oglądają książki,podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań edukacyjnych, dokonują podsumowania, planując działania na dzień następny.
16:30 Żegnamy się